A magyar tej és tejtermékek fogyasztásának ösztönzésére 2015. júliusában intenzív kampányt indít a Magyar Turizmus Zrt. A kampányban a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága szorosan együttműködik a Földművelésügyi Minisztériummal és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanáccsal.

A szervezetek célja, hogy ösztönözzék a tudatos vásárlást, megtanítsák a fogyasztóknak, mire figyeljenek oda, ha minőségi, hazai tejet szeretnének vásárolni.

Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter elmondta: 420 millió forintos kerettel marketingkampányt indítanak, amelynek révén a kormány segítséget kíván nyújtani a hazai tejtermelőknek és -feldolgozóknak.

A fogyasztásösztönzés elősegítése érdekében július 13. és augusztus 13. között kóstoltatást és termékbemutatót szerveznek a Tej Terméktanácsban tagsággal rendelkező kiskereskedelmi áruházláncok összesen 36 üzletében. – A promóció során külön figyelmet szentelünk annak, hogy megismertessük a fogyasztókkal a „Tej-szív” logót, valamint az ovális eredetjelző védjegyet –mondta el Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese.

A kampány feladata, hogy egészséges táplálkozásra, tudatos vásárlásra ösztönözze a fogyasztókat, és arra, hogy keressék a termékeken azokat a jeleket, amelyek egyértelműen mutatják, hogy egészséges, minőségi, hazai termelőtől származó termékekről van szó, amelyeket nyugodt szívvel vásárolhatnak.

A tejágazat fejlődése, a tejtermelés és tejtermék-előállítás magas színvonalú folytatása, a fogyasztói igények lehető legmagasabb szintű kielégítése, valamint a hazai tejtermék-ellátás biztonságának megteremtése érdekében a vásárlóknak tudatos döntést kell hozniuk. A megbízható és jó minőségű termékek ismertetőjegye a „Tej-Szív” védjegy, amely évek óta megtalálható a minőségi, hazai termelésű termékeken, az ovális alakban található országjelző HU kód pedig azt garantálja, hogy hazai termékről van szó – hangsúlyozta Lipcsey György.

A „Tej-Szív” egyre több hazai eredetű tejen és tejterméken megtalálható. A védjegyet a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács felügyeli. A védjeggyel ellátott tejtermékek kizárólag magyar alapanyagból származnak és megfelelnek a hatályos élelmiszer-szabályozás kritériumainak, illetve akár túl is teljesítik azokat.

Mélykuti Tibor, a Tej Terméktanács elnöke elmondta: a tejkvóta-szabályozás az EU-ban áprilisban megszűnt, ami komoly kihívást jelent a hazai tejágazatnak, hiszen az ország uniós csatlakozását követő években a magyar tejtermelők a különlegesen jó minőségű tejet kivitték külföldi feldolgozásra, így a hazai ipar a technológiákat tekintve nem fejlődött, nem tudtak beruházásokat végrehajtani. Most az a cél, hogy itthon maradjon a tej, a hazai ipart fejlesszék és a magyar fogyasztókat megbízható minőségű termékekkel lássák el – magyarázta.

További információ: www.tejtermek.hu; www.itthon.hu