Nyolcvan kiállító, 25 külföldi hosted buyer, 800 tárgyalási időpont – november 12-én ismét telt házzal zajlott az immár ötödik alkalommal megrendezett MICE Business Day workshop az UP Újpesti Rendezvénytér épületében.

A Turizmus Kft. által szervezett eseményen a hazai és környező országok konferencia-, incentive és üzleti turizmussal foglalkozó szolgáltatói B2B tárgyalások keretében mutatkozhattak be a hazai konferencia- és kongresszus-szervezők, rendezvényügynökségek, szövetségek és vállalati utaztatók részére.

Az üzleti „rapid randik” előtt a különleges rendezvényhelyszín tetőteraszán a Domus Living Solution által felépített 150 fős fűtött dómban szakmai fórumot tartottak Németh Andrea, a Business Traveller magazin főszerkesztőjének moderálásával.

Erősödő hazai hivatásturizmus

Elsőként Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség stratégiai vezérigazgató-helyettese köszöntötte a résztevőket, majd a magyar hivatásturizmus legfrissebb adatait osztotta meg a hallgatósággal.

Az eredmények biztatóak – hangsúlyozta –, az idei első hat hónapban közel 3000 ezer hivatásturisztikai eseményt rendeztek meg Magyarországon, ami több mint 30%-os plusz tavalyhoz képest, a résztvevők száma közben 14%-kal nőtt.

Könnyid László emlékeztetett arra is, hogy minden mutatót, így a szálláshelyek árbevételét tekintve is nőtt a magyarországi turizmus. (A KSH ezt alátámasztó legfrissebb statisztikája éppen a MICE Business Day napján jelent meg – a szerk.)

Ebből a szempontból különösen fontos a hivatásturizmus erősödése, hiszen az üzleti utazó 80%-kal többet költ, mint a szabadidős turista. Szintén örvendetes, hogy a hivatásturizmus nem korlátozódik Budapestre, Szeged, Debrecen és Pécs különösen az egészségiparhoz kötődő rendezvényeket vonz magához.

A konferenciaturizmus infrastruktúrája folyamatosan fejlődik: a közelmúltban megújult a budai Hilton, a Kempinski Budapest és a Budapest Marriott rendezvénykínálata, megnyílt a Párisi Udvar Hotel és a Hilton Garden Inn. Ez az eleve minőségi árualap 2022-ig több mint 40 új hotellel és közel 5000 szobával egészül ki.

A különleges rendezvényhelyszínek száma is bővül, ilyen például a megújult tereket felvonultató Szépművészeti Múzeum vagy a MICE Business Day helyszínéül szolgáló UP Újpesti Rendezvénytér.

A Hungexpón a közelmúltban megkezdődött fejlesztések tovább bővítik a rendelkezésre álló kínálatot. Könnyid László végül emlékeztetett arra, hogy számos olyan küldőpiac van (Francia-, Spanyol-, vagy Oroszország), amely jelentős tartalékkal rendelkezik a magyar hivatásturizmus számára.

A cikk teljes terjedelmében ITT olvasható.