Nagy sikerrel zárult a Vendéglátás Akadémia őszi fordulójának utolsó programja. Október 15-én a szegedi Hunguest Hotel Forrás adott otthont a szakmai road show-nak, amin közel száz érdeklődő vett részt.

A Vendéglátás Magazin harmadik éve rendezi meg országjáró szakmai edukációs programját az Unilever Food Solutions főtámogatásával. A tavaszi fordulókban Eger és Balatonfüred volt a Vendéglátás Akadémia egy-egy helyszíne, az őszi programoknak Győr után most Szeged adott otthont.

Az előzetesen regisztrált vendégek  reggel 9 és délután 16 óra között tekinthették meg azt a szakmai kiállítást, amelynek keretében új alapanyagokat, termékeket, konyhai berendezéseket és technológiákat ismerhettek meg, és találkozhattak a kiállító cégek képviselőivel. Délelőtt 10 órakor kezdődött a plenáris ülés. Kelecsényi Ágnes, a Vendéglátás Magazin kiadójának marketing és értékesítési igazgatója köszöntötte a résztvevőket. Zoltai Anna, a NÉBIH Vendéglátás- és Étkeztetés Felügyeleti Osztályának osztályvezetője ismertette az éttermek kötelező élelmiszerbiztonsági önellenőrzésének gyakorlati tudnivalóit, és ismertette azt a lehangoló adatsort is, hogyan növekszik a kereskedelmi vendéglátásban az élelmiszerek készítésével, tárolásával, értékesítésével kapcsolatos hibák száma, hogyan terjed a rossz, veszélyes élelmiszerbiztonsági gyakorlat.

Közel száz érdeklődő vett részt a Vendéglátás Akadémia utolsó programját

Fotó: turizmus.com

Varjú Viktor, a Bock bisztró executive séfje személyes hangú előadásában arról beszélt, milyen megpróbáltatásokat jelent a konyhán dolgozóknak a munkaerő hiánya. A helyzet marketingszemléletű megoldását ismertette Kiss Krisztiánvendéglátó szakértő. Az éttermeknek azt ajánlotta, munkájuk minden elemét hozzák összhangba.

A legtöbb előadó érintette a szakma legaktuálisabb problémáját, a munkaerőhiányt. Erre adott egy lehetséges megoldási javaslatot Várszegi Zsolt, az Unilever Food Solutions fejlesztő séfje, aki a plenáris ülés hallgatóságának beszélt azokról a professzionális alapanyagokról, amelyek alkalmazásával a vendéglátásban pótolni lehet a hiányzó munkaerőt, és költséghatékonyan lehet üzemeltetni az éttermet. Ennek illusztrálásaként készült az ebéd, ami után szekcióülésekkel zárult  a program, és vele a Vendéglátás Akadémia őszi rendezvénysorozata. A séfek például az Unilever új, ázsiai fűszerezésű termékeit ismerhették meg.

Az eredeti cikk ITT található.