A szállodai éttermek koncepcióváltása, ajtajuk kinyitása a külső vendégek felé sok új ötlettel gazdagította a hazai vendéglátást. A Danubius Hotels Group éttermei például újra fogalmazzák a klasszikus kínálatot – ahogy erről meggyőződhettünk a Hotel Gellért Sörözőben február 12-én, pénteken tartott szűk körű sajtófogadáson.

Budapest legrégibb sörözőjének enteriőrje tavaly teljesen átalakult, és mára világos, kényelmes, a legújabb trendeknek megfelelő belső térrel és terasszal várja vendégeit. Mostanra a törzsvendégek is elfogadták a változást, ami tartalmi újításokat is jelent. Frideczky András séf és csapata nemcsak a tematikus gasztronómiai kínálatot újította meg, hanem a teljes választékot. A kortárs magyar konyha ételei (például a gulyásleves) nem szokványos alapanyagokból készülnek, és a kínálatot alapvetően a 22 féle kézműves sör ízéhez állították össze. Az a’la carte választék mellett kéthetente újul meg a tábla ajánlata, a szezonnak éppen megfelelő ételekkel. Február elején például olyan zellerkrémlevessel, ami kacsamájtól, diótól, téli almától, zsázsától ízes. A séf szerint ugyanis az a fontos, hogy az ételnek egyénisége legyen. Ezért a menüajánlatot nem a naptárhoz, hanem a természethez igazítja. Egészen pontosan ahhoz, amit a piacon éppen kapni lehet.

Az időjárás függvényében, április közepén-május elején megnyíló terasz eddig is kedvelt úti célja volt a sörkedvelő turistáknak. Az Első Téli Sörfesztivállal, a Kocsmavacsorával, és az ezekhez hasonlóan színvonalas és egyedi rendezvényeivel azokat a tévhiteket akarja eloszlatni a Gellért Söröző, hogy csak megfizethetetlen és unalmas lehet egy szállodai étterem. A jelek arra mutatnak, hogy akik komolyan gondolták a koncepcióváltást, azok méltó versenytársai lettek a város legfelkapottabb helyeinek.