Tovább csökkenti a só- és cukormennyiséget termékeiben a Lidl

Szerző: | 2022.10.11 | Hírek

A Lidl Magyarország elkötelezett az egészséges táplálkozás előmozdítása iránt, ezt mutatja 2019-ben tett vállalása is, mely szerint saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal csökkenti a hozzáadott só- és cukortartalmat.

Az optimalizálási program sikerét mutatja, hogy az elmúlt négy évben 909,5 tonnával kevesebb hozzáadott cukrot és 97,5 tonnával kevesebb hozzáadott sót használt fel az élelmiszerek előállításához a diszkontlánc. A cukor esetében elsősorban a gyermekek körében népszerű élelmiszerekre, így többek között a reggeli gabonafélékre, joghurtokra, kekszekre, édes péksüteményekre, jégkrémekre és desszertekre összpontosít a diszkontlánc.

A hozzáadott sómennyiséget pedig elsősorban azon termékeknél mérsékelte, amelyeket Magyarországon rendszeresen fogyasztanak, és amelyek általában a napi sóbevitel nagy részét teszik ki, úgymint a kenyér-és zsemlefélék, húsok- és kolbászfélék vagy a sós snackek, chipsek.

Tovább csökkenti termékeiben a só- és cukormennyiséget a Lidl, Fotó: 123rf.com

Fontos, hogy az áruházlánc a cukrot nem helyettesíti mesterséges édesítőszerrel vagy egyéb cukorhelyettesítővel, viszont a fejlesztés során továbbra is a jó íz az elsődleges és fontos, hogy az teljes mértékben megfeleljen a fogyasztók elvárásainak.

„Az elmúlt egy évben több mint 80 termék esetében módosítottuk a receptúrát annak érdekében, hogy a megszokott finom íz mellett, az egészséget is figyelembe véve kevesebb hozzáadott sóval, illetve cukorral készülhessenek élelmiszereink. Ennek köszönhetően a 2021-es gazdasági évben 55,5 tonna sóval és 377,4 tonna cukorral kevesebbet használtunk fel ezekhez az élelmiszerekhez” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

Ezenfelül idén szeptemberben ismét elindította a vállalat az Egészségesen az iskolapadban programját, melyet 2015-ben hívott életre annak érdekében, hogy felhívja a figyelmet a gyerekek egészséges táplálkozásának fontosságára, egyben megossza az ezzel kapcsolatos ismereteket a szülőkkel. Szakmai partnerként a kezdetektől a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével dolgozik együtt a Lidl. Idén az egészséges tízóraikészítés kerül középpontba, illetve online felmérés keretében szeretné megismerni az áruházlánc, hogy milyen formában van jelen a családi konyhákban az egészségestudatos ételkészítés.

A diszkontlánc október 29-étől érvényes akciós kínálatában számos só- és cukoroptimalizált termék megtalálható lesz. A programról bővebb információ a vállalat honlapján található.