Új címkecsalád a Bujdosó pincénél

Szerző: | 2017.09.11 | Céghírek, Hírek

Nem mindennapi, ha egy pincészet eredményeit a sportban is jegyzik, pedig a dél-balatoni Bujdosó Szőlőbirtok tulajdonosai, Bujdosó Ferenc és testvére, Zsiga részvételével csapatuk az idei Kékszalagon megnyerte a magyar bajnoki címet a cirkáló 70-es hajóosztályban.

A lassan háromgenerációs borászcsalád a hetvenes évektől szenvedélyesen vitorlázik a Balatonon, sőt, az utóbbi években már az Adrián is. Így kézenfekvő volt, hogy amikor 2011-ben Ipacs Géza grafikussal a boroscímkéik megújításáról beszélgettek, a vitorlázást találták a családhoz leginkább illő, hiteles sztorinak, amivel személyre szabottá tehetik a pincészet vizuális megjelenését. Az elmúlt években így születtek meg a bázisborok és a prémium borok kategóriájában is a hajózáshoz, a balatoni vitorlásokhoz kapcsolódó bornevek és címkék. A visszajelzések alapján az idő igazolta a szokatlan és akkoriban talán még merésznek tűnő társítást: a vásárlók megkedvelték az egyértelműen a Bujdosó pincéhez köthető „vitorlás borászat” életérzést.

Éppen ezért, amikor két éve arról kezdtek el gondolkodni, hogy kicsit korszerűsítsék a vizuális megjelenítést, Bujdosóék és Ipacs Géza számára is egyértelmű volt, hogy a sztori nem változik. Sőt. Az új koncepció alapja a vitorlás tematika grafikailag egységesebb és markánsabb megjelenítése lett; egy olyan korszerű vizuális világ megalkotása, amely tökéletesen illik a hajós környezetbe, és elősegíti a Bujdosó-sztori továbberősödését.

Az immár a palackokon is látható végeredmény a matróz sorozat egységesebb és letisztultabb márkamegjelenése lett. Az eddigi sokszínű és rajzosabb motívumok helyett ikonjellegű grafikai elemek kerültek a címkékre, a centrális elrendezést átlós váltotta fel. Az új matróz sorozat meghatározó eleme lett a színkódolás is: a címkéken megjelenő tengerészkék szín is összekapcsolja a borcsalád tagjait. A tipográfia feszesebbé vált, a Bujdosó logó pedig kék sávban a címke alsó részébe került, ami által plusz nyomatékot kapott.

A megújulás a Bujdosó borok többi szegmensében is folytatódik: az egységesebb megjelenés jegyében hamarosan a prémiumborok is új csomagolást kapnak.