A Munch, Kelet-Közép-Európa egyik legnagyobb ételmentő alkalmazása sikeres Series A kört tudhat maga mögött. A befektetés ugródeszkát jelent az ételpazarlás elleni harcban, és lehetővé teszi a további terjeszkedést. A magyar sikerek után Csehországban és Szlovákiában is eredményesnek bizonyuló vállalkozás készen áll arra, hogy Romániát, később pedig a régió más országait is meghódítsa.
A legsikeresebbek támogatásával
„A Munch potenciáljának bizonyítéka, hogy a legutóbbi befektetési körben olyan piacvezető befektetők vettek részt, mint a Piton Capital és az FJ Labs, akik korábban Alibaba és Delivery Hero szintű óriásokat támogattak. Az, hogy a víziónkhoz és missziónkhoz leginkább illő befektetőkkel dolgozhatunk, nem csak megerősítésként szolgál: a megfelelő piaci szereplők támogatásával a fenntartható küldetésünket globális szintre emelhetjük” – mondta Zwecker Bence, a Munch ügyvezetője, egyik alapítója.
A jelenlegi befektetési kört a Piton Capital vezette, ami az olyan stratégiai beruházásairól ismert, mint az Auto1 Group, a Betfair, a Docplanner és az Allegro. A kör társbefektetője a világszerte is megbecsült, leginkább a piactér alapú sikeres beruházásairól ismert, New York-i székhelyű FJ Labs. Az említett cégeken túl Christopher Muhr, a Groupon társalapítója és az Auto1 nevű német unikornis ex COO-ja, illetve Kai Hansen, a Lieferando nevű európai szinten vezető ételrendelő startup és a Booksy igazgatósági tagja is részt vett a befektetési körben. A már meglévő befektetők is támogatták a vállalkozást, úgymint a Fiedler Capital, a Silicon Gardens, Szőke Márton, Záborszky Péter, a STRT Holding és Czirják László. Az új és meglévő befektetők jelenléte bizonyítja a Munch egyedülálló szerepét a piacon – áll a Munch szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.
A legnagyobbak is hisznek bennük
Több mint másfél millió letöltéssel és háromezer partnerrel Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában, a Munch vezető szerepe a felsorolt országokban vitathatatlan. 2023. április és szeptember között a cég közel hétszeres növekedést ért el az azt megelőző év azonos időszakához képest. Ez kiválóan mutatja azt, hogy mind a vásárlók mind az üzleti partnerek körében egyre népszerűbbé válik az ételmentő applikáció. Ennek lehetséges okai között a fenntarthatóság és az infláció is szerepel.
Az elmúlt időszakban számos olyan nemzetközi kiskereskedelmi szereplő kötött partnerséget a Munch-csal, amely nemcsak az ételmentési lehetőséget bővítette itthon és a határon túl, hanem jelentős előrelépést jelentett az ételpazarlás visszaszorításában is. A magyar ételmentő cég hatását igazolja többek között a Starbuck-szal való együttműködés mindhárom országban, a PENNY itthoni és csehországi munchos sikerei, valamint az, hogy az ország minden SPAR és INTERSPAR üzletében kaphatóak Munch csomagok.
Romániai terjeszkedés: a Munch következő állomása
A Munch az eddigi legnagyobb terjeszkedésére készül Romániában, ahol az Európai Unió adatai szerint megközelítőleg 2,2 millió tonna élelmiszer kerül kidobásra évente. Ez a lépés nemcsak a cég életében meghatározó, hanem egy egyedülálló lehetőség arra is, hogy jelentős mértékben csökkenjen az élelmiszer-pazarlás a régióban és, hogy valódi változás induljon el a fenntarthatóság területén.
„A Kelet-Közép-Európában betöltött vezető szerepünk megkérdőjelezhetetlen. Ez a befektetési kör lehetővé teszi azt, hogy sikeresen elinduljunk a román piacon is, elsőként Bukarestben. A későbbiekben szeretnénk Kelet-Közép-Európa és Délkelet-Európa más országaiban is piacra lépni, például Horvátországban, Szlovéniában, Görögországban, Bulgáriában és Szerbiában. Ennek megvalósításához olyanok jelentkezését várjuk, akik munkájukkal valódi értéket szeretnének teremteni és szívesen csatlakoznának az élelmiszer-pazarlás elleni harchoz.” – hangsúlyozta Zwecker Bence.
_____________________________
Képek: Munch