A Sziget idén a környezettudatos fesztiválozás jegyében a rendezvényre kitelepült vendéglátóhelyeket is osztályozta. A több száz egységből, a büfék közül a Zing Burger, az italos pultok közt pedig a Go To Hungary bizonyult a „legzöldebbnek”.

Az idei Szigeten a környezettudatos fesztiválozás és a szemléletformáló kommunikáció lényegesen nagyobb fókuszt kapott. A szervezők azonban nem csak a szigetlátogatókat ösztönözték a tudatosabb magatartásra, de a rendezvény vendéglátói közt is elindítottak egy megmérettetést. A fesztivál „zöld revizorai” több szempontból mustrálták a különböző büféket és italos pultokat, azt vizsgálva, hogy ki milyen erőfeszítéseket tesz az energiatakarékosság terén, milyen mértékben térnek át a lebomló étkészletek használatára, hogyan oldják meg a szelektív hulladékgyűjtést, és miként nyilvánul meg a fenntarthatóság a dekorációban és a kommunikációban.

Az ételt árusító standok üzemeltetői egyre nagyobb arányban tértek át a környezetbarát, lebomló tányérok és evőeszközök használatára, amelyekből több mint 120 ezer fogyott a fesztiválon. Az italos pultoknak pedig fele sikeresen bevezette a teljeskörű szelektív gyűjtést, így a PET és ALU hulladékokon kívül 100 m3 üveget is sikerült megmenteni a hulladéklerakótól.

A versenyben szeptember végén hirdettek eredményt, eszerint a büfék közt az első három helyezett a Zing Burger, a Waffel Land és a Bakker Brunch lett , míg a „kocsmák” közt a Go To Hungary, a Szovjotszkoje Igrisztoje, és a Chilloud végzett az első három helyen a környezettudatos versenyben.