A mesterséges intelligencia és a bormarketing is szóba kerül az idei Borkonferencián

Szerző: | 2024.02.15 | Hírek

Robotika és mesterséges intelligencia, alkoholmentesített és csökkentett alkoholtartalmú borok, 21. századi borélményközpont, kóstolós masterclassok és interaktív viták a március 1-jei Borkonferencián.

A mezőgazdasági robotikai megoldások abszolút úttörőjének számító Naïo Technologies alapító-társtulajdonosa, Gaëtan Séverac nemcsak a jelen elképesztő technológiáiról, a szőlőben önállóan dolgozó robotokról, hanem a jövőben rejlő lehetőségekről is beszél – tájékoztatták társlapunkat, a turizmus.com-ot a konferencia szervezői. Persze nem csak fizikai robotok vesznek minket körül – a mesterséges intelligencia az emberiség történetének egyik legjelentősebb fejlesztése, amely ma még pontosan nem látható fejlődési potenciállal bír, miként, arról Jakab Roland, a Mesterséges Intelligencia Koalíció elnöke beszél majd.

A bor mindezek mellett kulturális élményforrás, a borturisták valódi, kézzelfogható, de egyedi, innovatív impresszióra vágynak, azt szeretnék, hogy lehetőség szerint az edukáció és a szórakozás egyszerre legyen jelen. Florence Maffrand Bordeaux-ból az Európa csúcs borélményközpontjának tartott La Cité du Vin vezetője avatja be az érdeklődőket a titokba, hogy mivel vívták ki a világ csodálatát, hogyan képesek szórakoztató módon generációkat edukálni.

A Borkonferencia fő alapelveinek számít, hogy naprakészen követi és vizsgálja a trendeket, teret ad az ezeket kísérő interaktív vitáknak és vezetett kóstolóin keresztül ötvözi az elméletet a gyakorlattal. Jelenleg az alkoholmentesített és csökkentett alkoholtartalmú borok témakörét érthető okokból kiemelt érdeklődés övezi, ezért feltétlenül érdemes megvizsgálni a szakmai hátteret, kóstolni és vitázni a lehetőségekről. A téma körüljárásában a Geisenheimi Egyetem professzora és kutatója lesz a résztvevők segítségére, prof. dr. Szolnoki Gergely és dr. Matthias Schmitt személyében.

Idén is lesz a konferencián kóstolóval egybekötött Masterclass. Ezúttal az elmúlt időszakban komoly nemzetközi elismeréseket besöprő St. Andrea szőlőbirtokról érkezik dr. Lőrincz György Bikavér-Masterclass előadásával. Számos mérés igazolta, hogy a tokaji bor mellett a Bikavér a legismertebb márkánk a borvilágban, érdemes mélyebben foglalkozni ezzel a méltán híres házasítással.

Azt, hogy nemzeti szinten, hogy áll a bormarketing, arról a felelős kormánybiztos, Rókusfalvy Pál tájékoztatja a hallgatóságot, beszámol majd a már megvalósított és a 2024-re tervezett bel- és külföldi kampányokról az európai és távol-keleti expókon tapasztaltakról, lehetőségekről.

Bár nem a ruha teszi az embert, és nem a címke teszi a bort, fontos szempont a csomagolás a borpiacon. Az ezzel kapcsolatos trendek rejtelmeibe vezeti el az érdeklődőket az Unger & Partners tulajdonosa, Unger Zsolt.

Csetényi Csaba prezentációja a prémium bor értékesítési árának meghatározását járja körül a vendéglátás közegében. Az agrár finanszírozási lehetőségek világába, az öngondoskodás fontosságának hangsúlyozása mellett Hollósi Dávid, az MBH agrár üzletágának ügyvezetője kalauzolja majd a konferencia résztvevőit.

A konferencia záró szegmense egy interaktív kerekasztal-beszélgetés lesz, ahol ezúttal „A magyar bor alkoholmentesített jövője” témát járják körül. A szervezők a vitára felkérték Geri Ádámot, a Vince.hu szerkesztőjét, Romsics Lászlót, a Csányi pincészet vezérigazgatóját, Bányai Gábort, a Borigo főszerkesztőjét és kiadóigazgatóját, valamint Ruppert Ignácot, a Cellarius Kft. tulajdonosát.

Mindezeken túl ezen az eseményen hirdetik ki a Kárpát-medence 50 legjobb magyar borászának névsorát, azaz itt ismerhetjük meg a Borászok Borásza 2024-es jelöltjeit.

További információkért kattintson IDE!
_________________________________________
Forrás: turizmus.com
Kép: aborkonferencia.hu