Bemutatkozik a BalatonBor címkéje és a Rizling Generáció

Szerző: | 2015.10.07 | Hírek

A Balatoni Kör október 10-én mutatja be hazánk első régiós bormárkája, a BalatonBor címkéjét az Olaszrizling Október nyitóeseményeként a Sofitel Budapest Bellevue termében.

Az eseményen röviden ismertetik, miért döntöttek úgy, hogy egy közös termék elkészítésével, illetve egy régiós bormárka létrehozásával erősítik tovább a balatoni borászok összefogását. Ünnepélyesen „leleplezik” és pár szóban bemutatják az Ipacs Géza által tervezett címkét.

Több mint egy éves szakmai egyeztetési folyamat eredményeképpen jött létre az a kritériumrendszer, mely alapján bíznak abban, hogy minden régiójuk minőségi borászata iránt elkötelezett családi pincészet el fogja készíteni saját BalatonBorát, ezzel erősítve az innovatív közösségi márkaépítést.

A résztvevők közös fotóra is készülnek a BalatonBorhoz csatlakozni szándékozó borászokkal. A nagy méretben kinyomtatott címkét sugarasan körbeállva, a körcímkét kezükben tartva szeretnék megmutatni az összefogás erejét. Utána pedig kóstolót rögtönöznek azokból az idei Olaszrizling mustokból, melyekből az egyes pincészetek elkészítenék saját BalatonBorukat, illetve a fajtából készült olyan korábbi tételekből, melyek szerintük leginkább hasonlítanának az idén először készülő régiós borra.

Ugyanekkor mutatkozik be a Balatonfüred-Csopaki Történelmi Borvidék pincészeteit tömörítő szakmai közösség, a Rizling Generáció. A Magyarországon egyedülálló, nemzedéki és borvidéki összetartozás szerint életre hívott kezdeményezés megalakulásával 25 tagpincészetet egyesít, köztük a legnagyobb termelőktől a kisebb kézműves borászatokig.

A Sofitel Hotelben megrendezésre kerülő sétáló kóstolón 12 tagpincészet Olaszrizlingjét meg is kóstolhatják az érdeklődők. (fotó: Németh Richárd/Wineflow)