Bemutatkozott a BalatonBor új évjárata

Szerző: | 2017.04.19 | Hírek, Italsor

Budapesten, a DiVino Gozsduban a borászok április 18-án személyesen mutatták be a tó körüli összefogás jegyében elkészült BalatonBor második évjáratát, amelyet összesen 24 pincészet készített.

Budapest és a Balaton között számos hasonlóság van, ezek közül a legfontosabb, hogy mindkét brand a nemzetközi kommunikációban egységes arculattal és üzenettel jelenik meg – mondta Szalay-Bobrovniczky Alexandra, a főváros főpolgármester-helyettese. És bár a külföldi piacokon a legerősebb márka Budapest, de kellenek olyan erős albrandek, mint a Balaton vagy épp a Sziget. Ez utóbbi fesztivál alapítója, Gerendai Károly mindezt azzal egészítette ki, hogy a nemzetközi versenyben szükség van jól beazonosítható termékekre, amire kiváló példa a BalatonBor.

Kardos Gábor, a Balatoni Kör szóvivője szerint a Balaton az a régió, amely mosolyt rajzol az ország arcára. Gyukli Krisztián, a Rizling Generáció elnöke pedig úgy véli, BalatonBort már régóta készítenek a tó körüli hat borvidéken, de korábban nem így hívták. Ugyanakkor a borászok összefogása segíti a szőlészeti háttérmunkát és az új telepítéseket is, miközben valódi fair trade terméket hoztak létre, és a vásárolt szőlőért minimum 130 forintot fizetnek kilónként a gazdáknak.

Laposa Bence borász, a Balatoni Kör elnöke kiemelte a minőségbiztosítás és az edukáció fontosságát, és felhívta a figyelmet a két következő hétvégén rendezett „Nyílik a BalatonBor” nyitott borok és pincék hétvégéjére (https://www.facebook.com/events/1689015994727910 ), ahol a résztvevő helyszíneken bárki megkóstolhatja az idei tételeket a Balaton körül.

Budapesten azonban a borászok személyesen mutatták be az érdeklődőknek a legújabb BalatonBorokat, a hozzájuk illő kóstolófalatokat a Costes Downtown készítette, Lábas Viktória, a Margaret Island énekesnője pedig rendhagyó dal-egyveleggel mutatta be, mit is jelent számára a balatoni bor.

A BalatonBorról bővebben itt olvashatnak.

Fotó: Pintér Árpád