Tavaly májusban debütált a balatoni régió első közösségi bormárkája, a BalatonBor, amely több mint húsz tóparti pincészet összefogásával, speciális minőségbiztosítási rendszerrel és egységes, fiatalos, lendületes arculattal jött létre.
A BalatonBor az első olyan közösségi termék ma Magyarországon, ahol a bor stílusa is kritérium, és ami közösségi gondolkodást, összefogást fejez ki. A márka a Balatoni Kör és a Rizling Generáció közös terméke, amelyet bárki készíthet, aki megfelel az alábbi feltételeknek:
- alkoholtartalom 11,5-12,5 % vol között
- maradékcukor tartalom maximum 4 g/l
- erjesztés minimum 75% acéltartály és maximum 25% ászokhordó
- friss, de fajtajelleges aromák, illatos fajtákra jellemző karaktert kerülve
- érlelés minimum 4 hónap (palackozás előtt)
- érlelés minimum 75% acéltartály és maximum 25% ászokhordó
- forgalomba hozatali kategória: Balaton OFJ
A kizárólag olaszrizlingből készített bor egységes arculati – címke, dizájn, palack és csavarzár – kerül kereskedelmi forgalomba. A Balatoni Kör és a Rizling Generáció vállalja, hogy a márkanév használati díját a termék kommunikációjára és marketingjére fordítja.
A 2016-os évjárat bírálata február közepén zajlott le, ennek eredményeként idén 24 pince készítheti el a BalatonBort, amelyet saját kereskedelmi csatornájukon tudnak majd értékesíteni. A pincészetek a következők:
Bujdosó Szőlőbirtok és Pincészet
Búzás Borok
Cseh családi pincészet
Cse-Ki-Bor Pince
Dobosi Pincészet
Effendy Pincészet
Garamvári Szőlőbirtok
Gergely Borház
Gyukli Pince
Istvándy Pincészet
Jásdi Pince Borház
Koronczai Pincészet
Laposa Birtok
Pócz Pincészet
Rádpuszta Szőlőbirtok
Reitner Pince
Sabar Borház
Söptei Pince
Szabó és Fia Borpince
Szeremley Birtok
Tagyon Birtok Baráti Társaság
Váli Pince
Veszprémi Pince
Vesztergom Pince