Az amerikai Baum+Whiteman tanácsadó iroda pontokba szedte azokat a trendeket, amelyek 2018-ban jellemzőek lesznek az éttermekben. Kérdés, ezek közül mennyivel találkozunk Magyarországon, de ismerkedni mindenképpen érdemes velük.

  1. Nagyobb teret kapnak a növényi alapú ételek. Ezt többek között olyan adatokra támaszkodva állítja a tanácsadó cég, hogy 2012 és 2016 között 25 százalékkal nőtt az amerikai élelmiszerüzletekben a kifejezetten vegetáriánusnak és 257 százalékkal a vegáknak szánt új termékek aránya. A negyven éven aluliak friss zöldség-fogyasztása 52 százalékkal emelkedett az elmúlt évtizedben, és a Google arról számolt be, hogy 2017-ben a korábbinál 90 százalékkal megugrottak a keresések a „vegán” szóra.
  2. Három nemzet ételei egyre népszerűbbé válnak. Egyre többen keresik a Fülöp-szigeteki (lumpia, sisig, longganisa, kare-kare), a koreai ételeket (fermentált ételek, sok-sok fűszer és umami) és az indiai gyorsételeket, amelyek sokszor fuzionálnak: ilyen például a fűszeres bárány burrito.
  3. Az avokádós szendvics egyre művészibb formában jelenik meg. Ha meg kellene nevezni egy zöldséget a 2018-as év sztárjaként, akkor az az avokádó lenne. Ez az egészséges zöldség már korábba is népszerű volt, 2017-ben pedig már szinte nem is szendvics, hanem valódi műalkotás.
  4. Búcsút vehetünk a helyi ételkiszállító oldalaktól, a nagyok is részt akarnak az éttermi piacból. A Google, az Apple és az Amazon már kidolgozta annak a módját, hogy szóbeli paranccsal lehessen ételt rendelni, az idén viszont olyan játékosok is beszállnak ebbe, mint a Facebook, a Snapchat, a Starbucks, a TripAdvisor, az Airbnb. Ha komolyan veszik ezt az üzletágat, akkor nagy kérdés, a helyi éttermek meddig bírják a versenyt velük.
  5. Csak semmi készpénz! Az USA-ban egyre több olyan étterem van, ahol csak bankkártyával vagy mobilos alkalmazással lehet fizetni. Ugyanez a tendencia figyelhető meg Kínában is, ahol okostelefonok és QR-kódok segítségével lehet fizetni.

(hotelmag.com – turizmus.com)