Magyarországon az európai átlaghoz képest is kevés halat fogyasztunk, sokak az éves fejenkénti mindössze 4-5 kg-os halfogyasztást a bonyolult elkészítési módokkal és a szálkákkal magyarázzák. Ezen kíván változtatni a Kapj rá! kampány.
A Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) keretében megvalósuló „Kapj rá!” halfogyasztást népszerűsítő kampány harcot hirdet a szálkák ellen, és az OMÉK-on szeptember 20-24. között várják a látogatókat az A pavilon 204/A standján.
A magyar halfajtákat bemutató, óriás akváriumot is magába foglaló standot Mihalics Vivien, a Miniszterelnökség Halászati Alapok Osztály osztályvezetője, Kiss András, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese, valamint Lévai Ferenc az Aranyponty Zrt. vezérigazgatója nyitotta meg. A megnyitó után a „Kapj rá!” stand látványkonyhájában Nyíri Szása, az Aranykaviár séfje hazai halakból készült ételkölteményeinek elkészítését nézhették és kóstolhatták az érdeklődők.
A halételek kedvelői, valamint az újdonságok iránt nyitott ínyencek a kiállítás öt napja alatt látványfőzéseken vehetnek részt és halas ételkülönlegességeket kóstolhatnak. A kiállítók célja, hogy széles körben megismertessék azokat a halkészítési technikákat, amelyekkel a hétköznapokban is egyszerű, ízletes halételeket lehet készíteni. A stand látványkonyhájában neves séfek főznek naponta kétszer halas ételkülönlegességeket, amelyeket a helyszínen meg is lehet kóstolni. Ezen kívül ismeretterjesztő előadásokat hallgathatnak többek között a magyar halfajtákról, valamint a halételek változatos elkészítési módozatairól.
Az Agrármarketing Centrum a Miniszterelnökség megbízásából édesvízi hal és halgazdálkodási termékek népszerűsítése érdekében hosszú távú, hét éven át tartó, kommunikációs és promóciós kampányt dolgozott ki a közelmúltban.
A részletes program megtalálható a www.kapjra.hu weboldalon és a Kapj rá! F acebook oldalán.