Hogyan tudjuk hatékonyabbá tenni vendéglátóhelyünket?

Szerző: | 2022.04.19 | Bennfentes, Fejlesztések, Hírek

A 2020-as és 2021-es év szinte minden szolgáltatószektornak nehéz időszakot, illetve jelentős veszteséget is jelentett, nem kímélve a vendéglátóipart sem. A tavaly tavaszi nyitással viszont szerencsére új lendületet kapott a vendéglátás, valódi fellendülésnek lehettünk tanúi, ami szerencsére azóta is töretlen. Erre a tendenciára mindenképp érdemes lehetőségként tekinteni, hiszen most van igazán szükség a fejlesztésekre, amiknek segítségével be tudjuk biztosítani, hogy a tavalyi kiesést sokszorosan tudjuk behozni. Néhány tippel bemutatjuk, milyen lehetőségek állnak rendelkezésünkre vendéglátóhelyünk hatékonyabbá tételére.

Vendéglátóhelyet vezetni semmi máshoz nem hasonlítható, sokrétű kihívást jelent. Néhány régi, jól bevált stratégiával és új fejlesztéssel – például a megfelelő technológiával – az idei évet kiugró eredményekkel zárhatjuk.

Tematikus rendezvény szervezése, vagy programsorozathoz való csatlakozás
Egy nagy volumenű, jól hirdetett közösségi, tematikus rendezvény megadhatja vendéglátóhelyünknek azt a löketet az évre, ami tökéletes esély az elmúlt hónapok kieséseinek pótlására, illetve a forgalom fellendítésére. Vendégoldalról az figyelhető meg a hasonló koncepciójú eseményeknél, hogy egyrészt ilyenkor szívesen használják ki, és kifejezetten keresik is kedvenc helyeik ajánlatait. De természetesen a vendégkör bővítésére is kiváló lehetőséget kínálnak ezek a rendezvények; kedvezményesen nyilván bátrabban próbálnak ki ismeretlen helyeket az érdeklődők, viszont elégedettség esetén több mint valószínű, hogy szívesen visszatérnek. 

Haladjunk a korral és a technológiával!
Haladni a korral és lépést tartani a technológia fejlődésével a vendéglátásban nemcsak hogy sokkal egyszerűbb, mint gondolnánk, de már egyszerű újításokkal és fejlesztésekkel nagymértékben felgyorsíthatjuk a munkafolyamatainkat. Például egy kézi POS-terminal lehetővé teszi számunkra a fizetési folyamatok hatékonyabb rendezését, ezáltal pedig az asztalok gyorsabb menedzselését. Itthon is sok helyen ez már egy bevált újítás, aminek eredménye a profitban is megmutatkozik. 

Ezen felül érdemes lehet elgondolkozni egy KDS-rendszer (Kitchen Display System) bevezetésén is. Ez gyakorlatilag egy olyan eszköz, aminek segítségével kétirányú kommunikáció jöhet létre a konyha és a felszolgáló, illetve a pult között. Emellett
kiválthatja a blokkot, tehát környezetbarát, hiszen használatához nincs szükség papírra, és közvetlenül kapcsolódik a vevőhívóhoz is, így ha eleve egy nagyobb forgalommal dolgozunk, a személyzetünk munkáját nagyban megkönnyítheti ez a rendszer – a rendelések felvételétől kezdve egészen a személyzeti kommunikációig.

Digitális dimenzió
Az elmúlt két év vendéglátós jelszava egészen biztosan a házhoz szállítás, aminek a pörgése az éttermek újranyitásával nem állt le. Érdemes tehát ezen a területen is fejlesztésekre törekedni, hiszen manapság egy vendéglátóhely bevételeinek jelentős részét az online felületeken leadott rendelések teszik ki. Egy közvetlen digitális rendelőfelület több módon is segítheti helyünk hatékonyságát. A népszerű futárszolgáltatások ugyan növelhetik vendéglátóhelyünk láthatóságát és elérhetőségét, ha viszont rendelkezünk saját weboldallal, akkor azon érdemes saját közvetlen rendelési platformot is létrehozni. 

Nem feledkezhetünk meg a QR-kódok előnyeiről sem, hiszen az érintkezésmentes rendeléshez nagy segítséget jelentenek: a vendégnek csupán le kell olvasnia a QR-kódot a menü megtekintéséhez, vagy akár a rendeléshez, és ezt megteheti például már sorban állás közben, vagy kényelmesen az asztalánál is. 

Hűségprogram
A hűségprogram nem újszerű koncepció, viszont biztos és hatékony módszer arra, hogy motiváljuk vendégeinket a gyakori visszatérésre, például ha az x-dik vásárlás után grátisz itallal, kávéval vagy desszerttel ajándékozzuk meg őket. Még biztosabb, ha a digitális borravalóval összekapcsolva digitális formátumú hűségrendszert vezetünk be a hagyományos papíralapú pontgyűjtők helyett. De gyakorlatilag bármiféle törzsvásárlói vagy hűségrendszerrel nagy esélyt adunk arra, hogy az egyszeri, betévedő érdeklődőből visszatérő törzsvendég legyen.

Vendéginterakció, kommunikáció több platformon is
Manapság már alapvető elvárás, hogy arculatunk profi, kommunikációs stílusunk kifinomult legyen. Az online jelenlét fontossága pedig már egyáltalán nem kérdés. Ha egyszerre több platformon is jelen vagyunk és interakcióba lépünk vendégeinkkel, úgy maximalizáljuk annak esélyét, hogy megtaláljanak minket. Hírlevél, saját weboldal, közösségi médiaplatformok, videómegosztók, online nyereményjátékok… – minél több csatornán vagyunk jelen és minél gyakrabban frissítjük tartalmainkat, annál nagyobb lesz a láthatóságunk és annál nagyobb interakciót, aktivitást tudunk vendégeink részéről is kiváltani. Ez láthatóvá, ismertté teszi tartalmainkat, ezáltal pedig a helyet is.