Immár harmadik évébe lép a balatoni brand, a BalatonBor, amely a Balatoni KÖR és a Rizling Generáció Egyesület közös terméke.

Az egységes dizájnnal, palackkal és csavarzárral ellátott jóivású, könnyű, reduktív Olaszrizling borokat 2016-ban palackozták először, tavaly pedig már megduplázták a mennyiséget. A régiós termék piacra dobásával a létrehívók célja az együttes, közösségi gondolkodás kifejezése.

A készítőknek szigorú feltételeknek kell megfelelniük: adott többek között a borok savtartalma, alkoholfoka, illetve vásárolt szőlő esetében a szőlő ára is, amellyel korrekt szőlőfelvásárlási árakat szeretne elérni a két egyesület.

Idén 45 pincészet adta le nevezését, hogy elkészítse saját, 2017-es évjáratú BalatonBorát. Március 6-án a Fiáth Attila vezetésével lezajló origó kóstolón a borászok vakkóstolás keretében döntötték el, hogy idén melyik bor kaphatja meg az egységes Balaton-kék és napsárga megjelenést. Az origó kóstoló célja, hogy az egyes borvidékek tapasztalati úton, világos termékkategóriák mentén, minőségileg definiálhassák magukat. A vakkóstoló eredményeként az előző két év adatait meghaladva idén 28 pincészet palackozhatja le majd BalatonBorát, a tervezett mennyiség 56.300 palack.

A pincészetek kilétét az április 26-án tartandó sajtótájékoztatóval egybekötött nyilvános sétálókóstolón, a BalatonBor évjárat premierjén fedi fel a brandért felelős két egyesület.