Liszt újratervezve

Szerző: | 2019.11.13 | Hírek

Ipacs Géza tervezte a Twickel Liszt új címkéjét.

Megújította mainstream borcsaládja címkéjét a Szekszárdi Borvidék egyik legnagyobb szőlőterülettel rendelkező borászata, a Twickel Szőlőbirtok. Ipacs Géza tervező-grafikus, az Apacs stúdió alapító tulajdonosa a Twickel Liszt borcsalád egyik meghatározó történetéhez nyúlt vissza az új címke tervezésekor.

A Twickel Szőlőbirtok belépő termékeit a Liszt borcsalád tagjai teszik ki. A borok tükrözik mind a szőlőfajták, mind a szekszárdi borvidék karakterét. Mivel a borcsalád célcsoportjába a 18-30 év közötti férfiak és nők tartoznak, egyetemisták, friss diplomások, munkakezdők, fiatal családosok; és a vizuális nyelv sokat változott az évek folyamán, a borcsalád címkéje azonban évek óta a piacon van, ideje volt a megújulásnak, árulta el a változtatás okát Tajti Róbert, a Twickel Szőlőbirtok ügyvezető igazgatója. Ipacs Gézával már korábban is dolgoztunk együtt, és most sem volt kérdés, hogy szeretnénk vele közösen egy olyan új címkét megalkotni, amely képes arra, hogy új vásárlókat szólítson meg.

A címke és a név mögött valós történet rejlik. Liszt Ferenc barátja és egyben tanítója volt gróf Zichy Gézának, aki a borászat tulajdonosának, báró Twickel Györgynek anyai ági felmenője. Gróf Zichy Géza gyermekkorától fogva szoros kötődést érzett a zene iránt, azonban 14 éves korában egy vadászbaleset következtében elveszítette jobb karját, elkeseredettség helyett azonban balkezes zongoraművésszé képezte magát. Tehetségére figyelt fel Liszt Ferenc, aki szárnyai alá vette és tanította a fiatal zongora virtuózt, később több közös koncertet is adtak, sőt Liszt Ferenc barátsága jeléül a 456. számú zongoraművét kifejezetten bal kézre komponálta. Eme barátság és történet előtt tisztelegve nevezte el a Twickel család egyik borcsaládját a híres magyar zeneszerző után 1993-ban. A grafikai koncepciót ez a történet ihlette, ha a Twickel Liszt sortiment 9 tagját egymás mellé helyezik egy polcon, akkor egy zongora billentyűi fogják meg a nézelődő szemét. A fiatalos színek, a letisztultság pedig a célcsoportot ismerve alapvető dominanciával bírtak.