A METRO a világ 25 országában rendezte meg Own Business Day programját, hogy felhívja a figyelmet a mintegy 21 millió magánvállalkozás jelentőségére. A hazai vállalkozások részére október 11-én indította el „Kedvenc Magánvállalkozásom” pályázatát, melynek során a lakosság szavazhatott a saját kedvencére.

Az encsi Éva Cukrászda kapta a legtöbb szavazatot, így a bruttó 10 millió forintos kommunikációs csomagot ők vehették át.

Magyarországon több mint félmillió kis- és középvállalkozás létezik, kétmillió embernek adva munkát. A METRO fontosnak tartja egyrészt a hazai vállalkozások fejlődésének támogatását, másrészt termékeik népszerűsítését. A pályázat győztese olyan lehetőséghez jut a 10 millió Ft értékű kommunikációs csomaggal, mellyel termékeit és üzeneteit még több potenciális vevőhöz tudja majd eljuttatni. A díjért minden hazai vendéglátással és kiskereskedelemmel foglalkozó vállalkozás indulhatott. A pályázatra a legkülönfélébb területekről jelentkeztek, cukrászdától kezdve a bisztrókon át a kisboltig vagy az étteremig.

A pályázó vállalkozások mindannyian kicsiben kezdték tevékenységüket, de folyamatosan fejlődnek, új utakat, lehetőségeket keresnek. A regisztráltak egyrészt személyes történeteikkel győzték meg szavazóikat, másrészt olyan – korábban nem vagy csak szűk rétegek által ismert – termékeket ismertettek meg, mint például a béka mignon, a fagyi szelet, a Malac császár vagy akár a Pirog-Da!.

A fődíjat az idén 30 éves encsi Éva Cukrászda nyerte, második helyen a debreceni Hüse Vendéglő végzett, a harmadik a Sárréti Chilifarm lett.