Az első alkalommal meghirdetett Budapest Desszertje díjat Nagy Péter mestercukrász alkotása, egy szőlős fehércsokoládés édesség nyerte el, amelyet szeptember 14-16. között a 8. Édes Napok Budapest rendezvényen kóstolhat meg a közönség a Szent István Bazilika előtt.

A Magyar Csokoládé és Édesség Szövetség által első ízben meghirdetett verseny győztese a Szamos Marcipán műhelyében készült.

Füleky György, a szövetség alelnöke elmondta, hogy a megmérettetésre 13 cukrászda jelentkezett, a beküldött desszertek közül a szakemberekből és laikusokból álló zsűri választotta ki Budapest Desszertjét.

A mostani Édes Napok Budapest központi témája a monodesszert, fő alapanyaga a szőlő volt – mondta Rebrus Csaba, a Magyar Csokoládé és Édesség Szövetség elnöke. Hozzátette: emellett fontos szempont volt, hogy a desszert a közízlésnek megfeleljen, bári által otthon is elkészíthető legyen és az eladási ára ne legyen több, mint ezer forint. A versennyel hagyományt szeretnének teremteni.

„Ahogy a somlói galuska is egy nemzetközi verseny eredményeként lett az egyik legnépszerűbb desszert a magyarok körében, abban bízunk, hogy a Budapest Desszertje megalkotásával fel tudunk mutatni egy olyan édességet, amely legalább ilyen népszerű lesz és nemcsak a cukrászdák kínálatában, hanem a magyar éttermek étlapján is megjelenik majd” – tette hozzá. A versenyt ezentúl minden év szeptemberében megrendezik, a győztes desszertet pedig a szeptember közepén nyíló Édes Napok Budapesten elnevezésű, több tízezer vendéget vonzó rendezvénysorozat keretében mutatják majd be a nagyközönségnek egy külön standon.

„Meg szeretnénk változtatni a magyarok édességfogyasztási szokásait, hogy abban a mennyiségi szempontok helyett a minőség kerekedjen felül” – hangsúlyozta a szövetség céljai között az elnök, aki beszélt arról is, hogy az édességszakma színvonalának emelkedését jól jelzi, hogy az elmúlt években a magyar csokoládé és édességgyártók Európa legrangosabb szakmai díjait hozták el.

Felidézte, hogy 2011-ben rendezték meg az első Édes Napkat Budapesten, ezzel elindult egy “gasztronómiai forradalom”, azok a manufaktúrák, amelyek ott kiállítottak, azóta országos ismertségre tettek szert. A rendezvény az évek során Európa negyedik legnagyobb szabadtéri, ingyenesen látogatható édesség tematikájú rendezvényévé nőtte ki magát, amelyre évente 50 ezer látogató kíváncsi – tette hozzá Rebrus Csaba.

(MTI)