5 csúcséttermi kényszermegoldás, amelytől színesebb lett a honi gasztronómia

Szerző: | 2020.05.13 | Hírek

A vendéglátás sosem látott nehézséggel néz szembe. A járvány okozta válsághelyzetre azonban sokan olyan kreatívan reagáltak, hogy képesek voltak új színt hozni a magyar gasztronómiába. Lássunk néhány inspiráló példát a teljesség igénye nélkül, amely megmutatja, hogy a legnehezebb időkben is lehet nagyot alkotni.

A Laurel Silentium II menüje

Bár Mede Ádám konyhafőnök eleinte nem látta reálisnak a házhozszállítás ötletét, Ötvös Zsuzsi cukrászséffel végül mégis olyat alkotott, ami elég nagyot szól. Az alkotásnak neve is van, ez a Silentium. Az első és legfontosabb az volt a Kertész utcai étterem számára, hogy olyan letisztult menüsort állítsanak össze, amely a Laurel-élményt legjobban visszaadja. Tisztában voltak vele, hogy teljesen kész, meleg ételt nem fognak tudni kiszállítani, amely minőségben is fine dining élményt nyújtana. Ezért úgy tervezték meg az egyedi kis „papír bőröndüket”, mint ahogy a szervizre is előkészítik az alapanyagokat. Az lett a koncepció lényege, hogy a vendég saját maga fejezze be otthon az egyes fogásokat. Ádám az „otthoni vendégekre” bízza a leves és betétjének bemelegítését a kacsaleves esetében. A gulyáesszenciával kínált marhaoldalast forró vízen kell temperálni, míg a hozzá adott hagymás nudlit pirítani. A sóskaramell mousse-ra malátás morzsa kerül. A visszajelzések szerint a Silentium működik, veszik és szeretik.

Mede Ádámmal nemrég nagyinterjút készítettünk, a Vendéglátás Magazin online kiadásában megtalálható.

A Stand25 elviteles ételei

A Széll Tamás és Szulló Szabina nevével fémjelzett bisztró életében nem újdonság az elviteles verzió, hiszen karácsonykor eddig is nagy sikerrel működött az otthoni finishelést igénylő menüsor. Az étterembezárás után a tulajdonosok szinte azonnal reagáltak a kialakult helyzetre, és megszületett az elviteles menü. Az ételeket úgy találták ki, hogy csomagolás és szállítás után is Stand25 élményt adjanak, és a főzés élményébe kicsit a vendégeket is bevonják. Az ajánlat folyamatosan változik, de az olyan klasszikusok, mint a kacsamáj, a rakott burgonya vagy a somlói állandóan elérhetőek. A bisztró, és általában a vendéglátás várható jövőjéről Hamvas Zoltánnal beszélgettünk, az interjú ITT olvasható.

Fotó: Designfood/Fekete Antonio

A Borkonyha és a Textúra tortái

A Michelin-csillagos Borkonyha és testvérétterme, a Textúra ötlete – ha szabad így fogalmazni – a Sors ajándéka. Az elképesztő tortákat a Borkonyha képviseletében Béres Anett, a Textúra részéről pedig Lovász Zsolt cukrászséfek készítik, és az edesvaros.hu szállítja házhoz. Külön kiemelendő, hogy a torták ár-érték aránya több, mint ideális, és a rendelés után csak 24 órát kell várni, hogy a torták házhoz jöjjenek. A kezdeményezés – nem meglepő módon – komoly népszerűségnek örvend.

Az Arany Kaviár elviteles kínálata

Az idén a harmincadik születésnapját ünneplő Arany Kaviárnak bizony nagyot kellett fordítania eredeti tervein. A tulajdonosok azt tervezték, hogy egész évben elérhető lesz egy születésnapi ajánlat, és több izgalmas esemény is része lett volna az egy éven át tartó ünneplésnek, a járvány azonban közbe szólt. Az Arany Kaviár válasza azonban több, mint elegáns: az elviteles ételek gyönyörűek és izgalmasak. A marinált és füstölt halízelítő vagy épp a képen látható szibériai húsos pelmenyi sem azok az ételek, amelyek gyakran megfordulnak egy háztartásban, most azonban mindez lehetséges. Az elviteles ételek az Arany kaviár webshopján keresztül rendelhetők meg, ahol eddig főleg kaviárok voltak, most azonban kiderül, mi minden másra is jó lehet egy kész rendszer.

A Costes portugál „házi” kedvencei

Korábban az sem volt gyakran elképzelt forgatókönyv, hogy Miguel Vieira nagymamájának hagyatéka landol az ajtónk előtt. A Costes elviteles koncepciója azonban ezt tette lehetővé. A kínálatban szereplő ételeket, akárcsak a többi helyen, otthon kell befejezni, hogy minden apró részlet a legszebb arcát mutathassa. A Costes elviteles menüje igazán nemzetközire sikerült, és elsősorban a séf honi élményei inspirálták. A Costes mint az első Michelin-csillagos házhozszállító, ezzel új szerepbe helyezkedett, ennek részleteiről, valamint a fine dining sorsáról Gerendai Károllyal beszélgettünk, az interjú ITT olvasható.