Az Instagram mint a vendéglátók ingyenreklámja

Szerző: | 2019.02.20 | Fejlesztések, Hírek

Ha nem posztolunk az edzésünkről, akkor meg sem történt? Ha nem rakunk ki egy képet a Machu Picchuról, akkor ott sem voltunk? Posztmodern világunkban, ahol a közösségi média diktál, bizony ez az alaptézis. A jó hír az, hogy ezt a jelenséget pillanatok alatt a saját éttermünk vagy szolgáltatásunk javára fordíthatjuk.

Néhány évvel ezelőtt, amikor népszerű lett a Foursquare, az emberek nem győztek becsekkolni a helyekről, ahol megfordultak. Ennek abszolút nyertesei a vendéglátóhelyek voltak, hiszen a vendégeknek köszönhetően maguktól népszerűsödtek a helyek. A becsekkolások folytatódtak a Facebookon, és végül az Instagramon is. Az étkezés és a közösségi média rendkívül szoros kapcsolata vitathatatlan: az emberek egyszerűen imádják megosztani kulináris élményeiket a közösségi média oldalain. Az azonban már korántsem ilyen egyértelmű, pedig igaz: a vendégek óriási potenciált képeznek az ingyen reklámozás területén. És hogy mindez hol valósul meg? Természetesen az Instagramon.

Szájról szájra, képről képre

A fényképmegosztó alkalmazásnak havonta 130 millió aktív felhasználója van, naponta több, mint 45 millió fotót töltenek fel a regisztráltak. Egy vendéglátóhely számára gyakorlatilag kötelező, hogy rendelkezzen Instagram oldallal. Ezzel ugyanis nemcsak lehetőséget ad magának arra, hogy építse imidzsét és folyamatosan képeket osszon meg kínálatáról, de egy olyan platformot is teremt, ahol kapcsolatot teremthet vendégeivel. Ez pedig egy teljes mértékben ingyenes reklámfelületet jelent, amely a nap 24 órájában működik.

Az Instagram rendkívül dinamikusan fejlődő alkalmazás, néhány hetente újabb és újabb funkciók lépnek életbe rajta. Mára ez a felület is teljes mértékben úgy van kitalálva, hogy az üzleti vállalkozások is maximálisan kiaknázhassák a benne rejlő lehetőségeket. Érdemes tehát így is tekinteni rá. Idehaza úgy tűnik, a legtöbb vendéglátóhely nem tartja igazán fontosnak, hogy esztétikus és informatív Instagram oldalt működtessen. Egy étteremnek kiváló felület az Instagram arra is, hogy kicsit felturbózza saját imidzsét. Itt azt és úgy tud megmutatni magáról/magából, amit és ahogyan csak akar.

Aktív és passzív marketing

Nem mindegy, hogy éttermünket instagramoztuk vagy instagramozták. Hiába van Thomas Keller három Michelin-csillagos Per Se éttermének 190 ezer követője, az alig néhány tömbnyire található 230 Fifth rooftop barból viszont olyan sokan instagramoztak, hogy többször is ez lett az év legtöbbet instagramozott étterme. Hogy mi a titok? Valószínűleg a kilátás, amely annyira meggyőző, hogy maga a hely sem nagyon posztol mást önmagáról, mint a szemközt magasodó Empire State Buildinget.

Természetesen nem elvárható, hogy minden étterem páratlan panorámával rendelkezzen, azonban nem árt, ha birtokában van valami olyan sajátosságnak, ami jól mutat majd az Instagramon. A budapesti rooftop barok, mint például a High Note Skybar vagy a St. Andrea Wine&Skybar itthon is hatalmas népszerűségnek örvendenek a képmegosztó közösségi oldalon, de más „különös ismertetőjelek” is nagyon sok megosztást hozhatnak. A Time Out időről időre például olyan listákat hoz le, hogy melyek a világ leginkább instagramozott koktéljai. Fokvárosban van egy olyan hely, ahol a gintonic úgy néz ki, mint egy aranyhal egy zacskóban tele vízzel. Egy barcelonai bárban pedig van egy Great Gatsby nevű koktél, amely hatalmas üvegbúra alatt érkezik, és gyakorlatilag egy korszakot idéz meg a kinézetével. Nem véletlen, hogy ezek a különlegességek önmaguk marketingjét teremtik meg, és úgy terjed a hírük a nagyvilágban, hogy erre egy fillért sem feltétlen kell kiadni.

Egy vendéglátóhely vezetőségének ma már erre mindenképp gondolni kell, éppúgy a dizájn, mint a kínálat tekintetében. Posztolhatóvá kell tenni a helyet, ez ugyanis hatalmas (anyagi) terhet vesz le a pr munkatársaktól. Főszerepben a látvány, ezért aztán látványosságokat kell felmutatni, hogy a vendégek örömmel osszák meg másokkal a vizuális élményt. Egy internetes felmérés szerint a 18-35 év közötti korosztály évente átlagosan 5 napot tölt azzal, hogy ételeket nézeget az Instagramon, és 30%-uknak elmegy a kedve egy étteremtől, ha gyengének tartják az Instagram jelenlétüket. Aki nem hiszi, járjon utána!

Korszerűbbé tenné Instagram oldalát? Megmutatjuk, hogyan!