A Vendéglátás Akadémia tavaszi road-showjának második állomásán Siófokon, a Hotel Yachtban jogszabályi környezetről, üzemeltetési kérdésekről, trendekről és az ágazat aktuális problémáiról hallhattak előadásokat az érdeklődők.
A Vendéglátás magazin, a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség és a Magyar Vendéglátók Ipartestülete közreműködésével szervezett egész napos rendezvényt Zoltai Anna, a NÉBIH osztályvezetőjének előadása nyitotta. A hivatal 2016-os adatait ismertetve rámutatott: az ételmérgezéssel kapcsolatos esetek száma az elmúlt négy évben nő, es főleg a vendéglátásban emelkedik – igaz, a megbetegedések száma a közétkeztetésben magasabb – a leggyakrabban az utófertőzés miatt. Szót ejtett a fogyasztók tájékoztatására vonatkozó rendeletekről, a vendéglátóipari termékek forgalomba hozatalának szabályairól, valamint az un azo-szinezekekről. Külön felhívta a figyelmet a Jó Higiéniai Útmutatóra, amely közérthető formában magyarázza el az élelmiszer-biztonsági tudnivalókat.
Semsei Rudolf, az MVI alelnöke saját vállakozásain (főleg a Vakvarjú éttermeken) keresztül magyarázta el a siker tényezőit, a célcsoport megtalálásától a vendégkomforton át a munkavállalók motiválásáig. Kitért a sűrű fillér vs ritka forint dillemajara, kommunikációs kihívásokra, valamint a „lila tehenekre”.
Csiki Sándor szakíró a magyar és a nemzetközi konyha trendjeit elemezve rámutatott többek közt az etnikai konyhák, az ősi élelmiszerek, a street food és a „házi” termékek népszerűségére. Ismételten hangsúlyozta az egyediség, a story-telling, a mítosz-marketing fontosságát, és kitért a regionális konyhákra, ízekre.
Balogh Levente, a Szentkirályi-Kékkúti elnöke a Föld vízkészletén keresztül jutott el a hazai ásványvizek történetéig, a szigorúan ellenőrzött természetes ásványvizek kulisszatikaiig.
A délutáni szekciókban a séfeknek Vomberg Frigyes tartott előadást az ágazat napi problémáiról, azok okairól és a lehetséges megoldásokról, Csiki Sándor pedig a tálalási trendek történetét ismertette. Az Unilever és a Rational közös bemutatójából pedig innovatív megoldásokat hallhattak a szakemberek mind az alapanyagok, mind az eszközök tekintetében.
Egy másik szekcióban Zoltai Anna az éttermek önkéntes élelmiszerbiztonsági minősítését mutatta be, a baristák pedig kávé-, koktél- és italtrendeket ismerhettek meg.
A Vendéglátás Akadémia októberben Szegeden és Debrecenben folytatódik.
Az előadások tartalma innen tölthető le, az előadó nevére kattintva:
Voleszák Zoltán Az italfogyasztás új trendje
A Vendéglátás Akadémia exkluzív főtámogatója az Unilever, a siófoki rendezvényt a Hotel Yacht, a Chef Market, a Rational, a Flexys, a Sixpay, a Segafreddo, a Bonduelle, az Assur, az Aviko és a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz támogatta, a május 10-i, budapesti rendezvényen partnerünk volt még a Coninvest és a Kopjary víz.
A Vendéglátás Akadémiáról készült képgaléria megtekinthető Facebook-oldalunkon, a budapesti képek itt, a siófokiak itt.