Sikerrel zárult a Vendéglátás Akadémia tavaszi etapja

Szerző: | 2017.05.17 | Hírek, Vendéglátás Akadémia

A Vendéglátás Akadémia tavaszi road-showjának második állomásán Siófokon, a Hotel Yachtban jogszabályi környezetről, üzemeltetési kérdésekről, trendekről és az ágazat aktuális problémáiról hallhattak előadásokat az érdeklődők.

A Vendéglátás magazin, a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség és a Magyar Vendéglátók Ipartestülete közreműködésével szervezett egész napos rendezvényt Zoltai Anna, a NÉBIH osztályvezetőjének előadása nyitotta. A hivatal 2016-os adatait ismertetve rámutatott: az ételmérgezéssel kapcsolatos esetek száma az elmúlt négy évben nő, es főleg a vendéglátásban emelkedik – igaz, a megbetegedések száma a közétkeztetésben magasabb – a leggyakrabban az utófertőzés miatt. Szót ejtett a fogyasztók tájékoztatására vonatkozó rendeletekről, a vendéglátóipari termékek forgalomba hozatalának szabályairól, valamint az un azo-szinezekekről. Külön felhívta a figyelmet a Jó Higiéniai Útmutatóra, amely közérthető formában magyarázza el az élelmiszer-biztonsági tudnivalókat.
Semsei Rudolf, az MVI alelnöke saját vállakozásain (főleg a Vakvarjú éttermeken) keresztül magyarázta el a siker tényezőit, a célcsoport megtalálásától a vendégkomforton át a munkavállalók motiválásáig. Kitért a sűrű fillér vs ritka forint dillemajara, kommunikációs kihívásokra, valamint a „lila tehenekre”.

Csiki Sándor szakíró a magyar és a nemzetközi konyha trendjeit elemezve rámutatott többek közt az etnikai konyhák, az ősi élelmiszerek, a street food és a „házi” termékek népszerűségére. Ismételten hangsúlyozta az egyediség, a story-telling, a mítosz-marketing fontosságát, és kitért a regionális konyhákra, ízekre.

Balogh Levente, a Szentkirályi-Kékkúti elnöke a Föld vízkészletén keresztül jutott el a hazai ásványvizek történetéig, a szigorúan ellenőrzött természetes ásványvizek kulisszatikaiig.

A délutáni szekciókban a séfeknek Vomberg Frigyes tartott előadást az ágazat napi problémáiról, azok okairól és a lehetséges megoldásokról, Csiki Sándor pedig a tálalási trendek történetét ismertette. Az Unilever és a Rational közös bemutatójából pedig innovatív megoldásokat hallhattak a szakemberek mind az alapanyagok, mind az eszközök tekintetében.

Egy másik szekcióban Zoltai Anna az éttermek önkéntes élelmiszerbiztonsági minősítését mutatta be, a baristák pedig kávé-, koktél- és italtrendeket ismerhettek meg.

A Vendéglátás Akadémia októberben Szegeden és Debrecenben folytatódik.

Az előadások tartalma innen tölthető le, az előadó nevére kattintva:

Zoltai Anna NÉBIH

Semsei Rudolf MVI

Csíki Sándor, szakíró

Várszegi Zsolt Unilever

Vomberg Frigyes

Hatvani Orsolya Unilever

Dóra Brigitta Frappé

Voleszák Zoltán Az italfogyasztás új trendje

Tóth Norbert Pannon Kávé

Végh Dávid Borválasztás

A Vendéglátás Akadémia exkluzív főtámogatója az Unilever, a siófoki rendezvényt a Hotel Yacht, a Chef Market, a Rational, a Flexys, a Sixpay, a Segafreddo, a Bonduelle, az Assur, az Aviko és a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz támogatta, a május 10-i, budapesti rendezvényen partnerünk volt még a Coninvest és a Kopjary víz.

A Vendéglátás Akadémiáról készült képgaléria megtekinthető Facebook-oldalunkon, a budapesti képek itt, a siófokiak itt.